niedziela, 21 lutego 2010

Czas to pieniądz!

Jak mówi stare przysłowie „czas to pieniądz” zapewne można to udowadniać na wiele sposobów ale ostatnio spotkało mnie coś co bardzo mi to unaoczniło. Sprawa jest banalna chodzi o przedłużenie licencji w darmowym antywirusie firmy Avast którego od lat używam.

Jak wiadomo licencja jest tylko na rok. Troskliwy Avast już miesiąc przed wygaśnięciem licencji sam nam przypomina żeby go wykupić. Lojalnie należy dodać ze avast można po prostu przedłużyć na kolejny rok korzystając z wersji free (całkiem dobrej moim zdaniem, ostatnio uaktualnionej do wersji Avast 5). Chciałbym jednak w tym poście skupić się na ofercie wersji płatnej do której zakupienia namawia nas „przypominacz”.

Ponieważ waham się już od jakiegoś czasu czy nie przetestować innego darmowego antywirusa Avira nie rzuciłem się od razu przy pierwszym komunikacie żeby aktualizować licencje Avasta. Avast postrzegam jako dobry darmowy antywirus jednak jak na mój gust za bardzo obciąża komputer przy aktualizacji.

Wróćmy do „przypominacza”. Zauważyłem rzecz interesującą. Przy pierwszym przypomnieniu Avast zaproponował mi wykupienie wersji Internet security za bagatela 235zł. Przez pierwsze 2 tygodnie codziennie proponował mi taką ofertę cenową a ja skutecznie ją ignorowałem ponieważ zamierzam przejść na Avirę. Ignorowałem więc za każdym razem przypomnienie. Któregoś dnia ze zdziwieniem zauważyłem, że cena najlepszej wersji Internet security spadła z 235zł do 117,50zł! Dużo moim zdaniem, ile jest warte w rzeczywistości to oprogramowanie?



Wraz ze zbliżającym się terminem wygaśnięcia licencji (i mojej wstrzemięźliwości w uzyskaniu nowej) ceny coraz bardziej topnieją. Ostatnio pojawiła się w lewym dolnym rogu informacja na zielonym tle, że przysługuje mi jakiś 50% rabat :-). Wszystko żeby tylko przekonać mnie do zakupu wersji płatnej...naprawdę interesujące. Ciekawi mnie najbardziej jak wygląda sytuacja z tymi którzy zdecydowali się na zakupienie licencji w pierwszym rzucie za 235zł. Jak się poczują kiedy dowiedzą się, że gdyby poczekali 2 tygodnie dłużej mieli by te samą ofertę za 117,50zł ?! Czy ktoś z Was też się spotkał z tą dziwną kampanią?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz